Thursday, June 7, 2012

Wanita Aku Wanita Kamu

"Dekat aku lupa tapi jauh aku ingat..."

           "Siapa yang kau ingat bila jauh? Kekasih hati?"

Berfikir sejenak.....

"Mak..."

             "Kenapa bila dekat kau tak ingat kat mak kau?"

"Sebab aku anak yang........ Aku sayang mak aku..."






Terima kasih wanita sebab telah berjuang hidup dan mati untuk lahirkan aku. Pilu bila aku tahu aku bukan anak yang terbaik seperti yang kamu inginkan. Aku lupa pesan kamu wahai wanita. Aku lupa nasihat kamu. Aku lalai dengan kemewahan dunia. Aku terlalu merindui kamu wahai wanita. Kalaulah dalam hidup ini memang wujud Doremon pasti akan aku pinjam pintu ajaib untuk kembali menatap matamu wahai wanita.

Sekarang...

Baru aku mengerti akan harga sebuah leteran seorang wanita. Kata-katamu itu sungguh berharga tidak terlawan oleh emas dan permata. Ohh wanita, kamu beri aku kehidupan tapi apa yang aku mampu berikan untuk kamu? Kegembiraan hanya sekali...namun wang ringgit aku belum berkemampuan. Maafkan aku wanita. Aku berharap agar kamu mampu menunggu titik peluh aku untuk kamu rasai. Maafkan dosa aku wahai wanita...


formula aku_wanita itu patut dihargai kerana wanita itu yang memberikan kamu tempat untuk hidup selama 9 bulan 10 hari. Terima kasih wanitaku...!!!