Tuesday, March 27, 2012

Cerita Meja Kopi...

Gelak ketawa lumrah dunia. Manusia dan kehidupan tak boleh dipisahkan ibarat lagu dan irama yang seiring dan sejalan. Bila tak seiring akan timbul kekecohan pasti akan merumitkan hati menjejaskan emosi. Pasti kamu rasa ingin menjauh dari mendekat supaya diri tidak dibelenggu kekusutan yang sukar dileraikan.
Bila malam bulan muncul matahari menghilang meredupkan padangan mata manusia-manusia yang sentiasa mengejar masa yang tak pernah berhenti berdetik hingga membuatkan manusia terus meneruskan hidup mereka demi kehidupan masing-masing.
Namun manusia ini tidak sama dengan manusia diluar sana yang sudah mempunyai kehidupan yang dilengkapi dengan kelengkapan yang serba lengkap yang boleh berbangga dengan diri masing-masing. Manusia ini masih lagi merangkak mengejar sehelai kertas putih yang diingini oleh semua manusia yang akan menentukan tinggi rendah duduk bangun seseorang yang masih lagi tidak dapat digengam oleh jari manusia ini.
Ayuh semangat, bantulah manusia ini meneruskan sisa hidup dibumi asing agar niat dihati dapat ditunai walaupun sering kali manusia ini tersungkur di persimpangan, seringkali terlepas dari genggaman hingga membuatkan manusia ini hampir putus tali harapan hingga berat semakin susut otak semakin surut tidak boleh berfikir tidak boleh mentafsir.
Manusia ini pernah merasa sakitnya sebuah penyesalan yang tiada siapa faham akan manusia ini. Sakit itulah yang membuatkan manusia ini menjadi lali. Lali dengan segala-galanya. Manusia ini tahu dia tak kuat dan manusia ini juga tahu yang dia tak gagah. Manusia ini lemah dalam menghadapi tempias hujan yang turun bila ketiadaan payung yang pasti akan membasahi persalinan dan menyejukkan kulit. Saat ini pasti manusia ini berfikir akan insan yang boleh menumpangkannya agar diri tidak dibelenggu kesejukkan...


tergantung......





formula aku_sering kali merasa sakit dan bila terjadi berkali-kali hati menjadi pasrah mulut diam membisu hingga membuatkan mata terpejam menahan pedih sebuah perasaan.