Wednesday, June 6, 2012

Episod Duka




Duka dan terluka.
Bahagia dan gembira.
Ketawa dan air mata.



Inilah kehidupan insan yang bergelar manusia. Kehidupan yang penuh dengan air mata dan gelak ketawa. Semua itu merupakan pengukuh bagi sebuah kehidupan untuk terus tabah dan kebal dalam medan pertempuran.


Kenapa menangis?
Sebab sedih...
Kenapa ketawa?
Sebab gembira...

Tahniah sebab kamu ada semua perasaan itu!
Tahniah sebab kamu pernah merasa semua itu!
Tahniah kerana kamu sebenarnya sudah berjaya!
Berjaya dalam mengharungi cabaran. Teruskan usaha anda. Anda sebenarnya mampu dalam mengharungi arus kehidupan. Buanglah ranting-ranting yang boleh menyekat diri untuk berjalan. Jadilah insan yang berjaya dunia dan akhirat walaupun kenangan hitam sering kali menjadi mainan mata agar menumpahkan kembali apa yang telah berulang kali terjadi.





Sedarkah kamu? Tahukah kamu? Yang kamu semakin hari semakin kedepan. Semakin hari semakin hilang masa yang di belakang. Semakin hari juga semakin banyak yang kamu cipta. Masa yang berlalu tak bisa kamu ulang kembali kerana kehidupan bukanlah siaran ulangan yang boleh ditonton berulang kali. Inilah yang digelar...

KENANGAN!!!

Masa 2.24pm/6 Jun 2012/Rabu... Bakal menjadi kenangan pada keesokan hari.

Bila episod duka akan terjadi?

Bagi diri aku episod duka pasti timbul bila aku terkenang akan apa yang terjadi pada hari ini, pada waktu ini, tempat ini serta segala-galanya yang aku miliki pada masa sekarang yang pasti aku tak kan dapat mengulanginya pada hari esok. Bagi aku pasti merasa duka bila diri menutup kelopok mata semata-mata untuk mendapatkan kembali kegembiraan pada satu masa dahulu. Namun ketahuilah diri, semua itu hanya tinggal kenangan yang juga turut memberikan kegembiraan serta kesedihan seretak pada satu-satu masa.




formula aku_aku pasti akan merindui saat itu dan ini.