Sunday, August 7, 2011

Bukan Aku Yang Punya

"Bukan Aku Yang Punya"

Sesekali terasa dihati bila diri hanya menumpang. Ibarat parasit yang bukan mengambil faedah berlipat kali ganda. Aku mengerti dan pasti. Tiada manusia yang sempurna. Namun diriku sering diperkecil dari saiz yg sudah kecil. (Idea hilang plak) Aku sekadar ingin menyentuh bahagia. Bila hati terlalu asyik dengan derita. Tiba-tiba diri menjadi alpa.Terlalu disogok dengan gelak dan tawa. Dia bukan aku yang punya. Dia milik insan yang sempurna. Tapi hati menjerit inginkan kebahagian yang telah ku sentuh. Aku lemah tanganku kaku. Bukan tak mahu tapi tanganku menolak. Itu bukan kita punya. Jangan keraskan hati nanti sukar dilembut lagi. Jangan sesekali menjadi peminta, tapi jadilah penerima. Terima segala yang boleh membahagiakan hati. Asal kau rasa itu cantik. Bukan hanya cantik didunia. Tapi akan cantik juga diakhirat.

"Setelah Kau Aku Yang Punya"

B.A.H.A.G.I.A.
Ingin ku ulang dan terus mengulang. Perkataan yang membawa senyuman dibibir dan ketara dihati. Bukan ingin menunjuk tetapi sekadar mahu menyatakan. Aku bahagia selepas menerima derita. Derita lalu dipukul ombak. Pecah sudah diganti bahagia. Aku bersyukur kerana sempat mengerti. Dari terus digantung tak bertali.Oleh insan yang pura-pura pasti. Dengan keyakinan dan keberanian diri. Ingin sekali ku lontarkan buku soalan " Megapa berusaha jika diri tiada kekuatan??" "Mengapa mencari jika jumpa terus buang??" Namun itu hanya keinginan. Yang aku pendam tak bisa ku lontar. Menjadi habuk yang hanya ditiup angin. Tiada makna tiada yang pasti. Namun itu sudah tersurat. Aku perlu merasakannya. Agar diri menjadi lebih matang dan kukuh. Ibarat pepohon yang sedang membesar. Selalu dipukul angin dan dibasahi hujan. Namun tetap terus membesar keatas.

p/s : Derita hanya dugaan, agar diri lebih matang. Belajar bertatih dari terus berlari supaya biasa dengan luka yang dialami...