Sunday, August 7, 2011

Dendamku Dendammu Kisahku Kisahmu

"Sayang menjadi benci"
"Benci menjadi sayang"

Bila sayang semua indah. Mulut busuk berbau harum. Muka berjerawat tetap indah. Setiap kata-kata menjadi pujaan. Siang dan malam tidak terasa. Makan dan minum tidak dikira. Bila bersama bahagia dihati. Masa yang ada harap diulang lagi. Semua itu hanya sementara. Bila hati sudah jemu tidak ingin dipandang lagi.

Apa aku peduli. Semua itu sudah tidak lagi kembali. Aku dan kau sudah pergi. Hanya tinggal dendam dihati.
Kau berenang dalam lautan bahagia. Apa kau ingat aku tak boleh berenang?? Walaupun terkapai-kapai aku tetap mencari destinasi. Agar diri menjadi yang pasti. Bukan lagi hidup dalam mimpi yang tak pasti.

"Dendam dan dendam"
"Benci dan benci"

Kadang-kadang benci muncul hingga dendam menyaluti tubuh. Sesak didalam lemah diluar. Hanya diri yang pasti mengenal keperitan dihati. Tidak sekali ku pasti diri akan sembuh. Jika kamu masih disitu. Terlalu sakit terlalu menderita. Pedih jiwa hati terluka. Tercalar hingga parut sukar disembuh.

"Redha..."
Bukan semua ini yang aku inginkan. Hitam hati dengan dendam dan benci. Redhakan diri ikhlaskan hati. Harap dapat menjadi INSAN SEJATI...