Friday, August 26, 2011

Ku Cerita Tentang Kamu

Satu malam...
"Nak tepon boleh...? Nak cakap dengan awak..."

Satu petang...
"Kalau awak rindu dia mesej la saya..."

Masih kukuh di kotak fikiran.Walau masa telah menghanyutkan memori semalam. Permulaan yang tidak dijangka oleh akal dan fikiran. Bukan aku yang rancang bukan aku yang tentukan. Aku hanya mengikut rentak yang dilagukan. Mungkin sudah takdir kita bertemu walaupun bukan dengan jalan yang benar. Kau menghulur benih harapan hingga aku rasa tenang. Setelah hati terhibur dengan tingkah dan laku. Dengan gelak dan tawa. Hati kecil terdetik indahnya perasaan. Sukar diungkap hingga kata-kata tersingkap. Lalu aku mengucap bertanya diri akan makna tingkah laku, gelak dan tawamu. 




"HARAPAN"
Satu kata seribu macam perasaan. Pasti muncul bila wujudnya harapan dihati. Seperti aku yang mengharap pada sesuatu yang sukar digapai oleh tangan kecil. Namun usaha aku titipkan bersama doa agar hati dan perasaan tidak kempunan dari terus makan hati yang sukar ditelan oleh perasaan. Alhamdulillah, syukur padaMu. Mataku tak putih hatiku tak merah. Kerana kau milikku pada hari ini.


 *Hanya gambaran kebahagiaan kami sahaja.. =)